¨ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ¨ Εργαστήρι υποκριτικής με τη Μαρία Χελιδώνη και την Βασιλεία Δημηνίδου 

IMG_4445 (1)
0

¨ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ¨

ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΙΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙ ΣΚΗΝΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΣΚΟΠΟ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ, ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΩΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΛΛΗΛΕΝΔΕΤΑ, ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ

Το εργαστήριο απευθύνεται σε οσους θέλουν να ανακαλύψουν τις δυνατότητες τους, σε ηθοποιούς, μουσικούς, χορευτές και σε όσους θέλουν να προετοιμαστούν για δραματικές σχολές και -γενικότερα- σε  όσους θέλουν να διερευνήσουν και τα διευρύνουν τα εκφραστικά τους μέσα.

Έναρξη εργαστηρίου:  Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019 (ημέρα γνωριμίας)

Διάρκεια του εργαστηρίου: 6 μήνες

Κάθε Τρίτη 5:00- 8:00μ.μ 

Σκοπός αυτής της συνάντησης είναι να γίνουμε όλοι δάσκαλοι του εαυτού μας, να δούμε το μέσα μας και τα συναισθήματα χαράς, θυμού η λύπης να εκφραστούν απελευθερώνοντας την ψυχή από την συσσωρευμένη αρνητική ενέργεια και να ακολουθήσει τη σωστή διαδρομή πριν την προσέγγιση του κάθε ρόλου-που θα ακολουθήσει. 

Γράφει η Βασιλεία Δημηνίδου :

Ένας ηθοποιός ζει σχεδόν όλη του τη ζωή “σαν” πάνω στη σκηνή. Περνά τις καταστάσεις που του έρχονται σαν να παίζει ρόλους, ρουφά την ενέργεια, τις δονήσεις από τις εμπειρίες του και τις μεταφέρει στη σκηνή, μπερδεύει τα αισθήματα με τις αισθήσεις, ανακατεύει την αλήθεια με το ψέμα, είναι συνέχεια δυο άνθρωποι σε ένα, είναι ο ρόλος κι ο ίδιος ο άνθρωπος ως ρόλος, μαθαίνει να ζει πολλές ζωές ταυτόχρονα, μαθαίνει να κατευθύνει τις ζωές του, τα αισθήματα του, μαθαίνει να αντιστέκεται σε αυτά και να αφήνετε όταν πρέπει, μαθαίνει να μαθαίνει από τον εαυτό του, να διδάσκεται από τους άλλους, από τη ζωή, από το θάνατο. Γι αυτό είναι απαραίτητο να ξέρει να αδειάζει την ψυχή και το μυαλό του για να μπορεί να έρχεται σε επαφή με τους ρόλους που καλείτε να υποδυθεί. Να μπορεί να αφήνει τον εαυτό του στο καμαρίνι όταν βγαίνει στη σκηνή, να θυμάται αμυδρά ποιος είναι για να έχει τον αυτοέλεγχο και να μην χάσει το δρόμο της επιστροφής. Γιατί το ψέμα από την αλήθεια χωρίζει μια λεπτή γραμμή, κι εκεί ενδιάμεσα συναντάς την τρελά. Κι όταν τη συναντάς καλό είναι να μένεις για λίγο, για λίγο όμως πριν την επιστροφή γιατί εκεί βρίσκεται κι η αλήθεια του ρόλου. Κι αυτή η μνήμη είναι για το κορμί, το μυαλό και την ψυχή του ηθοποιού θησαυρός. Η υποκριτική είναι εν συναίσθηση.  Γι΄αυτό είναι τόσο σημαντική η ψυχή του ηθοποιού να διατηρείτε καθαρή και απαλλαγμένη απο κάθε βάρος. Για την ένωση αυτή που καλείτε να αποδώσει στους θεατές του, και που δεν μπορεί να ξεγελάσει με τεχνικές και φτηνά τερτίπια. Γι’ αυτά όλα θα εξασκηθούμε μέσα από τεχνικές αναπνοής, διαλογισμού, δυναμικός διαλογισμός του Osho, του Θεάτρου Νο, αλλά και ασκήσεις αυτοσχεδιασμού. Έτσι διατηρείτε σε αρμονία νου και σώμα. Όσο το μυαλό είναι ήρεμο και το σώμα ακολουθεί.  Με ασκήσεις συγκέντρωσης, μεγάλης έντασης και χαλάρωσης,θα έρθετε πιο κοντά στο να γνωρίσετε τον εαυτό σας και τα όρια του.  Ένα εργαστήρι για την ανάγκη της καθαρότητας του μυαλού και της ψυχής του καλλιτέχνη και πως να τη διατηρούμε σε ισορροπία μέσα από τεχνικές μεγάλων δασκάλων από ολο τον κόσμο.

Γράφει η Μαρία Χελιδώνη :

Ο ηθοποιός και γενικά ο κάθε καλλιτέχνης έχει ένα βασικό εργαλείο για τη δουλειά του: τα εκφραστικά του μέσα (σώμα, φωνή, λόγος και συν-αίσθηση). Αυτά οφείλει να τα εκπαιδεύει και να τα εξελίσσει ώστε να μπορεί να τα επικαλεστεί ανά πάσα στιγμή τα χρειαστεί και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Στο μάθημα αυτό οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να προσδιορίσουν ή επαναπροσδιορίσουν τα εκφραστικά εργαλεία, μέσα από ασκήσεις φωνητικής και αυτοσχεδιασμού, ώστε να μπορέσουν να αναλάβουν το βάρος ενός
ρόλου/χαρακτήρα και να του δώσουν ζωή.
Οι φωνητικές ασκήσεις βασίζονται στη μέθοδο της Μίρκας Γεμεντζάκη (σκηνοθέτης και φωνητική διαμορφώτρια), ενώ οι ασκήσεις αυτοσχεδιασμού βασίζονται στη μέθοδο του Action Theater (http://www.actiontheater.com/).

Το Action Theater είναι μία μέθοδος αυτοσχεδιασμού που στόχο έχει την άμεση και απαλλαγμένη από περιττές
σκέψεις απόκριση/αντίδραση του ηθοποιού επί σκηνής. Χρησιμοποιεί την κίνηση, το λόγο αλλά και τη φωνή ως κύρια εργαλεία και προσπαθεί να απομονώσει τα συστατικά της δράσης (action) , χρόνο-χώρο-σχήμα και ενέργεια, ώστε να μπορούν αυτά να επανεξεταστούν και να αλλάξουν έτσι ώστε να εξυπηρετήσουν τον ηθοποιό στο έργο του. Οι ασκήσεις/ παιχνίδια  είναι κυρίως σε ζευγάρια ή ομάδες γιατί μέσα από την ομαδικότητα και την αλληλεπίδραση μαθαίνουμε. Η συνείδηση και συν-αίσθηση είναι πάντα παρούσες. 

Η μέθοδος της Μίρκας Γεμεντζάκη μας φέρνει στον πυρήνα της υπαρξής μας εμβαθύνοντας  στην αναπνοή, στο χώρο (το σωματικό) της αναπνοής μας, στα ηχεία του σώματος και πως αυτά μπορούν να χρησιμέψουν στον ηθοποιό/καλλιτέχνη στην αναζήτηση του ρόλου του και στη μεταφορά αυτού του ρόλου από το χαρτί στη σκηνή. Με ασκήσεις από το Kathakali theater της Ινδίας και των Κινέζων «η αναπνοή είναι κίνηση». Όλα τα παραπάνω θα είναι η βάση, τα θεμέλια για να χτίσουμε ένα ρόλο. Το πόσο μακριά θα τον πάμε είναι θέμα διάθεσης! Ελάτε να παίξουμε και να «χτίσουμε»!

Στόχος μας να ακολουθήσει η πρακτική εφαρμογή- θα δοθούν αποσπάσματα -κομμάτια-από θεατρικά έργα προκείμενου να ανέβουμε στη σκηνή και να κάνουμε στην πράξη οτι μαθαίνουμε.

Το εργαστήριο θα ολοκληρωθεί τον Μάιο με το ανέβασμα ενός από τα έργα που θα δουλέψουμε για 3 παραστάσεις για το κοινό, στο θέατρο Akroasis.

Ανιχνεύοντας  τα συναισθήματα και τα κίνητρα των ηρώων

 Ποια διαδικασία ακολουθούμε-πώς μπορούμε να προετοιμαστούμε έτσι ώστε ο λόγος  να υποστηρίζεται εσωτερικά από τον ηθοποιό-στις καταστάσεις του κειμένου- και να απελευθερώνεται στην παρούσα  στιγμή με αμεσότητα, έχοντας πραγματικό και αδιάλειπτο ενδιαφέρον για τον θεατή; Ο νους οδηγεί το συναίσθημα και καθορίζουν το βλέμμα και την έκφραση τού προσώπου του ηθοποιού, την θέση του κορμιού και την κίνηση του σώματος τού ήρωα.

Διάρκεια του εργαστηρίου: 6 μήνες

Κάθε Τρίτη 5:00- 8:00μ.μ 

10 Δεκεμβρίου 2019 – 26 Μαίου 2020

Κόστος:  50 ευρώ το μήνα και 35 ευρώ σε ανέργους και φοιτητές δραματικών σχολών με κάρτα. 

Κύκλος σεμιναρίου 6 μήνες.  Μια φορά την εβδομάδα για 3 ώρες 

Δίνετε βεβαίωση παρακολούθησης του εργαστηρίου.

Μέγιστο αριθμό συμμετεχόντων 12 άτομα.

Επιπλέον θα δοθεί μια υποτροφία όπως σε όλα τα σεμινάρια που διοργανώνει το Akroasis μετά απο επιλογή βιογραφικών.

Αποστολή βιογραφικών και δηλώσεις συμμετοχής στο vasiliakroasis@gmail.com η στο 6972211180

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: ΜΑΡΙΑ  ΧΕΛΙΔΩΝΗ

Η Μαρία Χελιδώνη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1976. Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών Γ. Θεοδοσιάδη και κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στην Παιδαγωγική Θεάτρου από τη Θεατρική Ακαδημία του Ελσίνκι/ Φινλανδία.

Σαν εκπαιδευτικός Υποκριτικής, Αυτοσχεδιασμού και Αγωγής λόγου έχει εργαστεί και συνεργαστεί με: 

YAFTA (Yorkshire Academy of Film and TV Acting) /Leeds Αγγλία (2018), Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης(2016-17), Καλλιτεχνικό Σχολείο Θεσσαλονίκης (2013-14 & 2014-15) , 2ο Δημοτικο Νεας Χαλκιδονας (2015-16), Outokumpu College of Dance Φινλανδία (2011),  Laajasalo College Ελσινκι Φινλανδία (2010), Sibelius Lukio of Music and Dance Ελσινκι Φινλανδία (2009) κ.α.  Επίσης σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα και δίνοντας σεμινάρια με τον τίτλο «Λόγος- Σώμα- Έκφραση». 

Σαν ηθοποιός εχει δουλέψει: «Peaky Blinders» BBC S5 Ep4,5 (Aγγλία), «Emmerdale» itv (Αγγλία), «Run Kara» μικρού μήκους , Growler Films (Αγγλία), «Τρωάδες» θέατρο , σκην Μιρκα Γεμεντζάκη (Ελλαδα), «Culture Shock» μεγάλου μήκους, σκην  Steve Balderson (Η.Π.Α & Αγγλία), «Arkham Sanitarium» μεγάλου μήκους, σκην Andrew Morgan (Αγγλία), «Γιούγκερμαν” ΑΝΤ1 επ. 8, σκην Γρηγόρης Καραντινάκης (Ελλάδα), « Ηλέκτρα» Σοφοκλή, θέατρο, σκην Θωμάς Κινδύνης, «Τα Τραγούδια του Φεγγαριού” θέατρο, σκην Θωμάς Κινδύνης.

Ηταν αξιολογήτρια του προγράμματος σπουδών για το μάθημα της Υποκριτικής-Αυτοσχεδιασμού στα Καλλιτεχνικά Σχολεία και εχει υπάρξει μέλος της κριτικής επιτροπής στις εισαγωγικές εξετάσεις μαθητών στο Καλλιτεχνικό Σχολείο Ηρακλείου Κρήτης. Ξένες Γλώσσες: Αγγλικά , Γαλλικά και Φινλανδικά (basic) Έχει λάβει υποτροφίες από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης και από τη Θεατρική Ακαδημία του Ελσίνκι 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ: ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΔΗΜΗΝΙΔΟΥ

Η Βασιλεία Δημηνίδου, είναι βραβευμένη ηθοποιός, συγγραφέας θεατρικών έργων και σεναριογράφος. Έχει το Akroasis.gr, μια πλατφόρμα για την ανάδειξη καλλιτεχνών που ασχολείται με casting και προώθηση παραστάσεων και το ομώνυμο Akroasis Theatre & Αrt Bar που λειτουργεί και σαν εργαστήρι όπου παραδίδονται μαθήματα υποκριτικής. Έχει σπουδάσει στην Δραματική σχολή “Αρχή” και “Ίασμος” Βασίλη Διαμαντόπουλου με υποτροφία και αποφοίτησε με πτυχίο απο το υπουργείο πολιτισμού με άριστα. Έχει παρακολουθήσει πολλά σεμινάρια πάνω στην τέχνη της υποκριτικής, μέθοδο Stanislavski, ψυχολογικό δράμα, σωματικό θέατρο όπως και τεχνικές δυναμικού διαλογισμού του OSHO, θεάτρου Νο, Theta Healing κ.α. Η Βασιλεία Δημηνίδου έχει συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως το Β. Κατσικονούρη, το Μπάμπη Σπανό, το Γ. Φαλκώνη, τον Κ. Ανταλόπουλο κ.α. αλλά έχει παρουσιάσει και δικά της έργα από τα οποία ένα από αυτά έχει βραβευτεί και  παρουσιαστεί στο Ι. Κακογιάννη όπως ¨ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΨΥΧΗΣ¨ / MARILYN MONROE: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ¨/ ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ Κ.Α. Γνωστή και απο το σεμινάριο της “ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ” που πραγματεύεται την υποκριτική μέσα απο την αυτογνωσία.

 

Σχόλια

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.