Κριτική της Μ. Ρηγοπόυλου για τη γραφή της θεατρικής συγγραφέως Βασιλείας Δημηνίδου

ΙΔΡΥΤΗΣ ΑΚΡΟΑΣΙΣ
0

Κριτική της Μαριλιάννας Ρηγοπόυλου για τη γραφή της θεατρικής συγγραφέως Βασιλείας Δημηνίδου πάνω στο θεατρικό της έργο  «ΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ».

(Το έργο αποτελείτε από δυο μονολόγους οι οποίοι μπορούν να παρουσιαστούν και σε δυο μεμονωμένες παραστάσεις.)

«Και οι δύο μονόλογοι είναι πραγματικά εξαιρετικοί. Χωρίς περιττολογίες που να δίνουν την εντύπωση ότι γράφουμε κάτι απλά για να γεμίσουμε τις σελίδες. Καλά δεμένοι σε όλη τους τη δομή. Σύγχρονοι τόσο από άποψη αντικειμένου που πραγματεύονται όσο και από την πλευρά της γλώσσας.  Πλούσιοι σημειολογικά ακόμα και τα όνόματά τους Λευτέρης και Ζωή αποτελούν την απόλυτη έκρηξη ελευθερίας και επανάστασης από τα δεσμά τους, τα κοινωνικά, τα επαγγελματικά, του καθωσπρεπισμού και της καθημερινότητας, μα κυρίως τα ψυχολογικά τους δεσμά, αυτά που τους στέρησαν την ίδια τους την ελευθερία, την ίδια τους την ύπαρξη, την ίδια τη ζωή. Πραγματικά πολύ καλή δουλειά. Εύχομαι να ανέβουν στη σκηνή σύντομα, είναι ενα αληθινό θεατρικό κείμενο.»

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΕΡΓΟΥ:

Ένα ζευγάρι, ο κάθε ένας ξεχωριστά μας διηγείται τη ζωή τους μέσα από τον εγκλεισμό της φυλακής και του ψυχιατρείου. Ο πρώτος μονόλογος αφορά έναν άντρα, το Λευτέρη, πρώην χρηματιστή που έρχεται αντιμέτωπος με την ανεργία και τις ηθικές του αξίες και μάλιστα την ώρα που η γυναίκα του τον διώχνει απ΄το σπίτι. Η εξάρτηση του στο τζόγο και η αδηφαγία του μέσου Έλληνα μιας εποχής προ κρίσης, ήταν όμως που τον οδήγησαν στην καταστροφή. Μας διηγείται τη ζωή του και πως κατέληξε φυλακή υστέρα από την παρέμβαση της φιλοζωικής για τα αδέσποτα σκυλιά που έτρωγε ζωντανά, όσο ήταν άστεγος. Ένας μονόλογος με αδήριτα κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα άλλα και αρκετό χιούμορ που σκοπό έχει να στραγγίξει την ανασφάλεια του λαού που ζει στην Ελλάδα του σήμερα προκειμένου να δοκιμάσει τα όρια του. Ο δεύτερος μονόλογος αφορά τη γυναίκα του, τη Ζωή, πρώην εργαζόμενη της αστυνομίας η οποία διαπιστώνεται μια μέρα ότι έχει μανιοκατάθλιψη. Υστέρα από μεγάλη μάχη με τον εαυτό της προκειμένου να συνεχίσει να ζει φυσιολογικά μπαίνει τελικά στο ψυχιατρείο έπειτα από έγκλημα που διαπράττει εν ώρα υπηρεσίας. Μας διηγείται τη ζωή της μέσα από το ψυχιατρείο έχοντας την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεται στη φυλακή οπού έχει προφυλακιστεί για φόνο εξ αμελείας. Η θλιβερή διαδρομή της αρρώστιας της μέσα από τη δική της ματιά και ο πόνος του κάθε είδους εγκλεισμού της.

*Η Μαριλιάνα Ρηγοπούλου είναι εκπαιδευτικός, σοπράνο, κριτικός θεάτρου.

Άλλη κριτική της ίδιας για το μονόλογο της Βασιλείας Δημηνίδου Marilyn Monroe «Συνέντευξη με το θάνατο» που παρουσιάστηκε πέρσι με μεγάλη επιτυχία και θα συνεχιστεί φέτος απο 21 Οκτωβρίου στο Akroasis Theatre & Bar (Κυψέλης 15 Κυψέλη / ΤΗΛ: 6907363999) θα δείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

Είδαμε: Marilyn Monroe «Συνέντευξη με το θάνατο» – στο θέατρο Akroasis

 

Αφήστε το σχόλιο σας